پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226921
اطلاعات محرمانه مذاکرات هسته اي در هتل لو رفت!
تاریخ انتشار : 1395/08/15 10:12:53
نمایش : 1053
دادگستري سوئيس جاسوسي با بدافزار در جريان مذاکرات هسته اي ايران را تاييد کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، دادگستري سوئيس تاييد کرد در جريان مذاکرات هسته اي ايران، اطلاعات محرمانه با بدافزار جاسوسي از رايانه هاي هتل محل مذاکرات، جمع آوري مي شده است.

 

بر اين اساس، دادگستري دولتي سوئيس تاييد کرده است در جريان مذاکرات هسته اي ايران و کشورهاي غربي در ژنو در سال 2015 ميلادي، تعداد بيشماري از رايانه هاي هتل محل مذاکرات به نرم افزار جاسوسي آلوده بوده اند. 

 

اين گزارش مي افزايد:  روز پنج شنبه اداره دادگستري سوئيس اعلام کرد در مذاکرات کشورهاي پنج بعلاوه يک و ايران پيرامون پرونده هسته اي اين  کشور که در سال 2015 در ژنو برگزار شد، و هتل بزرگ «پرزيدنت ويلسون»  ژنو ميزبان اين مذاکرات بود، کامپيوترهاي اين هتل به نوعي نرم افزار مجهز شده بودند که هدف از آن جاسوسي بوده است. با اين وجود دادستان عمومي سوئيس اظهار داشت که تحقيقات در اين خصوص خاتمه يافته است چرا که هويت عاملان اين اقدام جاسوسي قابل شناسايي نيست. 

 

يک ماه پس از برگزاري گفت و گوها درباره برنامه هسته اي ايران، مقامات سوئيسي در ماه مه سال 2015 ميلادي، تحقيقات جنايي خود را با موضوع سوء ظن به ارائه و سرويس اطلاعات سياسي ممنوع در اين کشور، آغاز کردند و در چارچوب اين تحقيقات تعداد فراواني از کامپيوترهاي هتلي که پذيراي مذاکره کنندگان بود را توقيف کردند. دادگستري سوئيس در اين خصوص اعلام کرد:« در چارچوب تحقيقات و بازرسي هاي صورت گرفته، اثبات شده است که تعداد قابل توجهي از کامپيوترهاي اين هتل اعم از سرورها و کامپيوترهاي ميهمانان به بدافزار جاسوسي آلوده بوده اند.» 

 

دادستاني سوئيس در ادامه اين بيانيه تصريح کرد:« اين بدافزار با اهداف جاسوسي توسعه يافته است و به منظور جمع آوري اطلاعات از کامپيوترهاي آلوده به اين بدافزار به کار گرفته شده است.» مذاکرات بين ديپلمات ها و کارشناسان کشورهاي پنج به اضافه يک شامل آمريکا، روسيه، چين، انگليس، فرانسه به علاوه آلمان با ايران از نوامبر سال 2013 طي نشست هاي متعدد اکثرا در سوئيس و اتريش برگزار شد. 

 

بلافاصله کارشناسان انفورماتيک، انگشت اتهام خود را به سوي رژيم صهيونيستي نشانه رفتند، چرا که اين رژيم از مخالفان سرسخت برگزاري مذاکرات ميان ايران و کشورهاي غربي بود. شرکت روسي کاسپراسکي، که در زمينه امنيت انفورماتيک فعاليت دارد، اعلام کرده است نرم افزار جاسوسي پيچيده اي را کشف کرده است که به اعتقاد بيشتر ناظران منشا اين بدافزار از اسرائيل بوده است. اين شرکت تصريح کرد:« ويروس‌هاي يافته شده در کامپيوترهاي محل مذاکرات از سوي جاسوسان اسراييلي براي شنود مذاکرات به کار گرفته شده بود.» زماني که خبر جاسوسي از محل مذاکرات منتشر شد، بسياري از رسانه‌ها، از جمله رسانه‌هاي آمريکايي اسرائيل را متهم اصلي اين جاسوسي معرفي کردند. با اين وجود، تل آويو هرگونه دخالت در حمله سايبري و فعاليت جاسوسي اخير را انکار و اتهامات وارد شده را رد کرده است. 

 

دادستان عمومي سوئيس يک ماه پس از برگزاري مذاکرات پذيرفت که تحقيقات در اين خصوص آغاز شود، بي آن که به شخص يا کشور خاصي منتسب شود.

 

دادگستري سوئيس با هدف موجه جلوه دادن تعليق فرآيند تحقيقات و دادرسي در خصوص جاسوسي انفورماتيکي تصريح کرد:« تعليق دادرسي به اين مفهوم است که عليرغم وجود دلائل و مستندات کافي و اثبات شدن فعاليت هاي مجرمانه جاسوسي، به دليل شناساسي نشدن هويت عاملان آن و اين که نمي توان اين اقدامات مجرمانه را به شخص معيني منتسب کرد، لذا روند رسيدگي و اجراي اين پرونده به حالت تعليق در مي آيد.» با اين حال دفتر دادستاني سوئيس تاکيد کرده است در صورت مشاهده شواهد جديد، دوباره اين تحقيقات از سر گرفته خواهد شد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html